Wie betaald de inzet van mijn AED?
Share
Bij Fivaro vinden we dit logische vragen. U staat op het punt een AED te kopen maar wilt natuurlijk wel inzicht houden op aanstaande kosten. In dit stukje gaan we de financiën eens bespreken.
Let op: U zit op Fivaro.be. In België zijn er geen wettelijke bepalingen aangaande de betaling van AED-elektroden of AED-batterijen die na een inzet gebruikt zijn en vervangen moeten worden. Toch raden we u aan contact met ons op te nemen via de contactpagina. Zo kunnen we altijd kijken wat we voor u kunnen betekenen!
Hieronder volgt de uitleg over Nederlandse wet- en regelgeving.
Mijn AED is gebruikt. Wat kan ik doen?
Fivaro helpt graag. Is uw AED gebruikt en zit u met te vervangen onderdelen? Neem contact op via de contactpagina. Wij helpen u in bijna alle gevallen kosteloos aan vervangende onderdelen. Bent u betrokken geweest bij de reanimatie en heeft u het er graag even over? Geen probleem. We maken tijd voor u!
Wie betaald de vervangende onderdelen?
In verreweg de meeste gevallen doet de regionale ambulancedienst (RAV) in uw regio dat. De RAV is de organisatie die in uw regio al de ambulances aanschaft, onderhoudt, bezet met professionals en aanstuurt. Is uw AED dus gebruikt voor een reanimatie en is daarvoor 112 gebeld? Dan zullen wij u nieuwe materialen leveren en de declaratie voor u verzorgen. U hoeft ons geen geld voor te schieten. We pakken alles met de RAV op.
Zijn er uitzonderingen?
Helaas geldt er een uitzondering op bovenstaande regel. Namelijk als de reanimatie heeft plaatsgevonden op een medische locatie zoals een verzorgingstehuis (WMG-Zorgaanbieders om precies te zijn). Neem in dat geval alsnog contact met ons op. We kijken graag wat we vanuit klantgerichtheid alsnog voor u kunnen betekenen.